Comunicat de presă
La numai o lună de când social-democraţia şi-a asumat guvernarea, iată că se demonstrează că adevăratele obiective de dezvoltare au prioritate şi se transpun în realitate. După ani de uitare şi omiteri nepermise, Iaşul şi regiunea Moldovei beneficiază în sfârşit de susţinerea şi recunoaşterea de care au nevoie pentru a-şi dezvolta infrastructura.
Guvernul a aprobat Programul de Investiţii al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care are două obiective majore:
- Finalizarea unui coridor de transport rutier care să lege Constanţa de graniţa de Vest
- Modernizarea infrastructurii din Moldova, atât de mult rămasă în urmă faţă de infrastructura din restul ţării.
Ca urmare a acestui demers ce devine istoric prin importanţa sa, investiţiile în infrastructura ieşeană şi a întregii regiuni Moldova beneficiază de bugetul necesar, iar moldovenii de şansa binemeritată la dezvoltare!
Astfel, pentru Regiunea de Nord-Est sunt prevăzute în total investiţii în valoare 16,7 miliarde de euro, fără TVA, destinate în următorii 10 ani atât pentru infrastructura rutieră, cât şi pentru cea feroviară şi aeriană.
Pentru judeţul Iaşi, vorbim de următoarele obiective cuprinse:
I. Modernizarea Aeroportului Iaşi – 178,6 milioane euro, fără TVA
II. Tronsoanele de autostradă:
- Bacău – Paşcani cu 654,7 milioane euro, fără TVA
- Paşcani – Suceava cu 423,8 milioane euro, fără TVA
- Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ cu 1,179 miliarde euro, fără TVA
III. Drumuri TransRegio:
- Vaslui – Iaşi – A8 cu 85,9 milioane de euro, fără TVA
- Botoşani – Târgu Frumos – A8 cu 36,5 milioane de euro, fără TVA, obiectiv inclus la finanţare încă din mandatul trecut datorită amendamentului depus de mine împreună cu colegii parlamentari din judeţul Botoşani
- A8 – Leţcani – Centura Iaşi cu 43,7 milioane euro, fără TVA
IV. Varianta de ocolire a oraşului Hârlău, cu 17,8 milioane euro
V. Sectorul Feroviar:
- Modernizarea sectorului Paşcani – Suceava – Dărmăneşti, cu 284 milioane euro, fără TVA
- Modernizarea sectorului Paşcani – Iaşi- Ungheni, cu 388 milioane euro, fără TVA
- Modernizarea sectorului Roman – Paşcani, cu 164 milioane euro, fără TVA
- Intervenţie de tip Quick Wins pe sectorul Mărăşeşti – Vaslui – Iaşi, cu 50,9 milioane euro, fără TVA
- Proiect centralizare electronică pe sectorul Iaşi – Vaslui, cu 16,7 milioane euro, fără TVA.
Vasile Toma,
Deputat PSD de Iaşi
Secretarul Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură a Camerei Deputaţilor
Mai multe articole
România are nevoie de un preşedinte social-democrat, iar Republica Moldova de un partid social-democrat de stânga puternic
Fără justiţie socială, democraţia moare!
Partidul Alternativa Dreaptă îşi anunţă lista de candidaţi pentru alegerile europarlamentare