13 aprilie 2024

Politik

Politica la absolut!

Mihai Enache: Nicușor Dan a rămas repetent la administrație și anul acesta

mihai enache

COMUNICAT DE PRESĂ

Mihai Enache, expert în administrație publică locală, dezvăluie minciunile lui Nicușor Dan, la finalul anului bugetar 2023 și la intrarea în ultimele nouă luni de mandat al acestuia ca primar general al Bucureștiului.

Astfel, măsurile din programul electoral de acum trei ani al lui Nicușor Dan în domeniul traficului – 15 parcări mari tip park&ride în jurul Bucureștiului, 130 km de metrou de suprafață, 50 km de linie de tramvai modernizată, 900 de vehicule de transport în comun noi, 135 km de piste noi pentru biciclete, 40% mai puțin timp petrecut în trafic – au rămas la stadiul de promisiuni.

„Din nefericire pentru bucureșteni, revoluția traficului din București promisă de Nicușor Dan este împotmolită în continuare în hârtii și proceduri birocratice, iar edilul și-a dovedit deja incompetența în a depăși blocajele și a trece din 2020 încoace de la teorie la proiecte realizate”, a declarat în cadrul unui live pe Facebook Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria București.

Un alt angajament al lui Nicușor Dan a fost realizarea proiectului de metrou de suprafață, care, trebuia să ajungă într-un mandat „de la prima hârtie, la prima călătorie”. În noiembrie 2022, edilul Capitalei promitea din nou că la finalul lui 2023 trenul metropolitan va funcționa pe primele 2 tronsoane (București Nord – Obor, București Nord- Scroviștea). Acum câteva săptămâni, într-o intervenție publică, Nicușor Dan a uitat de orice termen și a explicat cum, de fapt, nu se poate folosi infrastructura existentă, dar că se va realiza un studiu de fezabilitate, fără a fi precizat vreun termen de funcționare pentru proiect.

Deși a susținut că cele 15 parcări tip park&ride la intrările în oraș  pot fi finalizate într-un singur mandat, până în 2024, realitatea de de azi arată că Primăria Municipiului București (PMB) a dat în folosință doar o parcare, la 10 ani de la începutul proiectului în timpul mandatului lui Sorin Oprescu și continuat în mandatul Gabrielei Firea.

„Despre cei 50 de km de linie de tramvai modernizată se vorbește în continuare doar din birou, iar în cel mai bun caz până la finalul mandatului pot fi finalizați maxim 5 km. Din cele 900 de vehicule de transport în comun noi promise pentru mandatul 2020-2024, sfârșitul acestui an găsește Bucureștiul cu 70 de tramvaie și 20 de autobuze noi în circulație. Nici referitor la cei 135 km piste de bicicletă promiși nu putem vorbi ca despre niște proiecte realizate, sau măcar pe cale de realizarei”, a mai precizat Enache.

După o analiză a promisiunilor lui Nicușor Dan din campania pentru localele din 2020 și rezultatele existente la finalul lui 2023, specialistul în administrație publică locală Mihai Enche a concluzionat că edilul Capitalei nu și-a respectat programul electoral nici în alte aspecte:

–       marile parcuri din București se află în continuare în condiții deplorabile, dar primarul general inaugurează cu mare fast câteva locuri de joacă renovate;

–       singurele spații verzi noi apărute în București sunt realizate de primăriile de sector (Parcul Tudor Arghezi din Sectorul 4 și Parcul Liniei din Sectorul 6);

–       centura verde și pădurea urbană promise de Nicușor Dan sunt dispărute din activitatea curentă a primarului;

–       implicarea primarului general în dezoltarea infrastructurii educaționale a fost și în acest an inexistentă, deși a promis înființarea a 30 de școli și a 150 de afterschool-uri noi.

Conform consultărilor publice PMB, Bucureștiul e perceput ca murdar de 84% din populație, cu probleme majore în zona centrală: salubritate precară, degradare și prezența crescută a oamenilor străzii, dintre care mulți consumatori de substanțe interzise. În 2023, sub administrația lui Nicușor Dan, Bucureștiul a redevenit orașul în care oamenii sunt uciși de câinii vagabonzi.