Comunicat de presă
Deputatul USR de Gorj Radu Miruţă arată cum guvernarea PSD-PNL a eliminat drumul expres Tg. Jiu – Craiova din Planul Investiţional 2020-2030, pentru care a fost semnat contractul pentru proiectarea ‘la cheie’ în timpul mandatului lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor. Practic, pentru PSD şi PNL, acest drumul nu este o prioritate şi, în locul unui drum nou, în regim de autostradă, preferă lărgirea din loc în loc a drumului existent.
‘În martie 2021, exclusiv cu implicarea USR, ministrul Drulă a semnat contractul pentru proiectarea ‘la cheie’. S-a aprobat traseul final şi a început campania de studii geotehnice în teren pentru un drum nou de viteză despre care ceilalţi doar au vorbit de mulţi ani, dar nu au făcut niciodată absolut nimic mai mult de pliante. Aceste lucruri s-au întâmplat doar pentru că Ministerul Transporturilor USR a pus bani în bugetul pe 2021 pentru aceste lucruri, aşa cum este dovedit la pagina 427 din bugetul pe 2021. De aceea a şi mers acest contract în anul 2021. Într-un mod cu totul ticalos, în Planul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020-2030, adoptat acum câteva zile de Guvern şi accesibil public aici https://bit.ly/3fjIqEl, drumul expres Tg. Jiu-Craiova a fost eliminat însă, negăsindu-se în tabelul 2.1.32 al drumurilor expres, de la pagina 68. Din drum expres (2+2 benzi) în regim de autostradă, pe tronson nou, aşa cum este prevăzut în normative drumul expres, a fost trecut în tabelul 2.1.33, pagina 69, la categoria de drum secundar până la Filiaşi unde se va intersecta cu DX2, drumul expres Craiova-Lugoj’, declară deputatul USR Radu Miruţă.
Ce înseamnă modificarea făcută de PSD-PNL? În primul rând, Planul Investiţional se trimite Comisiei Europene şi este ‘biblia’ investiţiilor în infrastructură în perioada 2020-2030. Practic, ce nu este aici nu se finanţează.
În al doilea rând, în locul unui drum nou, în regim de autostradă (viteză 120 km/h), cu benzi de circulaţie de 3,5 m lăţime şi două acostamente laterale de cate 1,5 m pentru staţionare de urgenţă, PSD şi PNL spun că se va folosi drumul existent, care va fi lărgit din loc în loc. Adică, de la Tg. Jiu până la Filiaşi va rămâne drumul actual, tot prin localităţi, tot cu zone cu o singură bandă pe sens, tot cu benzi înguste, fără acostament şi fără regim de viteză de 120 km/h.
‘Adică, mai nimic în plus faţă de ce avem actualmente. Bravo, PSD Gorj, ai înfrânt şi de această data! Drumul ‘de suflet’ al politicienilor de rit vechi a rămas doar în pliante. Până să vină USR la guvernare nu au făcut absolut nimic. În timpul scurt în care a fost ministru, Cătălin Drulă a semnat contractul pentru proiectul ‘la cheie’, a pus bani în buget pentru începerea studiilor geotehnice, care au şi demarat. A revenit PSD şi a scos drumul din lista de drumuri expres, spunându-ne să ne obişnuim cu vechiul drum. Încă o dată, sloganul PSD ‘fapte, nu vorbe’ îi loveşte direct în faţă, vorbele fiind ale lor, faptele fiind alte altora’, concluzionează deputatul Radu Miruţă.
Mai multe articole
România are nevoie de un preşedinte social-democrat, iar Republica Moldova de un partid social-democrat de stânga puternic
Fără justiţie socială, democraţia moare!
Partidul Alternativa Dreaptă îşi anunţă lista de candidaţi pentru alegerile europarlamentare